Etiquetes

diumenge, 8 de gener del 2017

Pastissets de mida

Els pastissets de mida són molt apropiats per a qualsevol moment del dia: esmorzar, dinar, berenar, sopar, ... Els vaig preparar per al sopar del dia de reis. Amb els pastissets, una truita de creïlles, un poc d'embotit, i el tortell per a les postres... vam sopar de meravella.
La recepta ens la va donar Rosa Sànchez (a ella sempre li han quedat molt ben fets i boníssims), i la tenia a la meva llibreta de Receptes que no es poden perdre. La meva germana en fa molt sovint però jo... és la primera vegada que els prepare.
Ací teniu la recepta:
Ingredients:

  • Un got (250 ml) de cervessa (amb alcohol i a temperatura ambient)
  • Un got (250 ml) d'oli de girasol
  • Un pessic de sal
  • La farina que admeta (500 g)
  • Dues cullerades de Maizena
  • El farcit que més vos agrade (jo he posat ceba, pèsols, tonyina i ou dur)
  • Un ou
Preparació:
Posar en un recipient la cervessa, l'oli, la sal i la farina.
Amassar fins aconseguir una massa uniforme.
Tapar i deixar reposar durant una hora aproximadament.
Afegir la Maizena i amassar de nou, fins que quede totalment integrada.
Calfar el forn a 180º (calor dalt i baix amb aire).
Fer borletes d'uns 40 g aproximadament i fer coquetes amb elles.

Posar una cullerada del farcit damunt de la coca (és important que estiga ben escorregut perquè no aporte humitat a la pasta).
Doblar i fer una voreta, amb els dits o amb una forqueta.
Col·locar-los en una llauna (no és precís utilitzar paper de forn, no s'apeguen a la llauna, però jo el pose perquè és més fàcil de netejar desprès).
Untar els pastissos amb ou batut.
Coure al forn durant uns 30 minuts, fins que estiguen daurats.
Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada