Etiquetes

divendres, 9 de gener del 2015

Pastissets d'aiguardent

Sí, ja sé que s'han acabat les festes, i que ja no toca fer dolços de Nadal, però aquests pastissos els tenia per publicar, i així ja teniu la recepta per a l'any que ve, o també els podeu fer la resta de l'any, per què no?
És la primera vegada que els prepare, ni la meva àvia ni la meva mare tenien costum de fer pastissos d'aiguardent, tot i que a la meva germana sempre li han encisat. Era la tia Consuelo, germana de la meva àvia, la que els feia i ens en portava cada Nadal. Ara ja fa un any que ens ha deixat i he tingut que anar preguntant i rebuscant entre els seus apunts per poder preparar-los igual de bons. La recepta és de la tia Toneta (ja vos vaig parlar d'ella quan vaig publicar la Fabiola), són fàcils de preparar i queden molt ben presentats si seguim exactament el procés d'elaboració.
Ací teniu la recepta:
Ingredients:

  • Un got (200 ml.) d'aiguardent (L'aiguardent es un anís entre el dolç i el sec, i el solen vendre a granel en les bodegues. Si utilitzeu anís sec correu el perill que la massa es claville, i si utilitzeu el dolç la massa no queda tan fina)
  • Un got (200 ml.) d'oli de girasol
  • 500 g de farina
  • 100 g. de sucre
  • 800 g. de confitura de moniato

Preparació:
Posar l'aiguardent i l'oli en un cassó al foc.
Quan comence a bullir, traure'l immediatament del foc.
Abocar la farina i remenar.
Una vegada integrada tota la farina, afegirem el sucre i ho remenarem bé.
Preescalfar el forn a 180º.
Agafar porcions de massa i estendre-la sobre un plàstic.
Tallar-la amb la vora d'un got.
Posar una cullerada de confitura de moniato damunt.
Amb l'ajuda del plàstic, formar el pastís.
Col·locar-los sobre una llauna folrada amb paper de forn.
Poden empolsar-los amb sucre i canyella. (Jo els preferisc sense res damunt).
Coure'ls durant uns 20 minuts.
Bon Profit!


6 comentaris:

  1. M'encanten els pastissets! I qui diu que només es poden fer per Nadal? A casa meva es mengen tot l'any! :)

    ResponElimina
  2. Gràcies!!! Ha sigut una bona sorpresa trobat la recepta!!

    ResponElimina
  3. Entre els ingredientes no s'ha d'afegir mantega..??

    ResponElimina
  4. Gracies per compartir estes receptes antigues qye mantenen viva la tradició. Recordava els dolços però no tenia la recepta.

    ResponElimina